Jak wygenerowaliśmy 2 914 143 zł przychodu wydając 50 215 złotych na reklamę Facebook Ads?

O kliencie

Botland.com.pl to sklep internetowy dla hobbystów i profesjonalistów z branży
elektroniki i robotyki. 

 

Firma jest liderem rynku w swoim segmencie, w 2022 roku zanotowali wzrost obrotów o 113% i trafili do rankingu największych e-commerców w Polsce.

0
Wygenerowanego przychodu
0
Wydanego budżetu na kampanie
0 %
Zwrot z wydatków reklamowych

Początkowy cel współpracy

Botland posiadał historię reklamową, jednak tym razem szukali solidnego partnera który rzetelnie zajmie się ich kontem reklamowym.

 

Wspólnie ustaliliśmy główne cele – budowę całej struktury kampanii reklamowych, maksymalizację współczynnika ROAS oraz zbudowanie świadomości marki w obszarze Facebooka i Instagrama.

Przebieg prac wdrożeniowych

Określenie grupy odbiorców

Warsztaty z budowania grup odbiorców oraz analiza danych

Punktem wyjściowym było spotkanie pomiędzy reprezentacją naszej agencji, a zarządem firmy Botland oraz działem marketingu. Po dłuższych rozmowach ustaliliśmy, kto jest potencjalnym klientem, w jakim jest wieku oraz jakie zainteresowania może wykazywać.

 

Bardzo pomocne okazało się doświadczenie oraz branżowa wiedza Klienta a także wnioski wyciągnięte na podstawie danych z narzędzi analitycznych.

 

W pierwszym etapie wykorzystaliśmy targetowanie za pomocą zainteresowań
branżowych. Skupiliśmy się na osobach wykazujących zaciekawienie kwestiami,
takimi jak: Drukowanie 3D, Arduino, Raspberry Pi, Mikrokontroler, Automatyka domowa, Sztuczna inteligencja, Nowinki technologiczne. 

Wdrożenie analityki

Implementacja piksela Facebooka & API Konwersji

Po warsztatach przeszliśmy do wdrożenia podstawowych narzędzi analitycznych, które dostarczają informacji na temat skuteczności prowadzonych kampanii.

Wraz z programistami Klienta zainstalowaliśmy narzędzia analityczne Facebooka do sklepu internetowego.

 

Pozwoliło to skutecznie optymalizować reklamy i dostosowywać wyświetlane produkty do osób najbardziej skłonnych do konwersji.


Oprócz tego, mogliśmy powracać do tych osób w kampanii remarketingowej z kolejnymi kreacjami reklamowymi. 

 

Dzięki zainstalowanym kodom, mogliśmy również tworzyć grupy lookalike, 

zbudowane przez Facebooka na podstawie grup remarketingowych oraz odbiorców, którzy już dokonali konkretnej interakcji ze sklepem.

Konfiguracja i przebieg kampanii reklamowych

Po zakończeniu prac wdrożeniowych, przystąpiliśmy do pracy nad strukturami kampanii reklamowych. Wiedzieliśmy, że potencjał remarketingowy jest ogromny, lecz nie chcieliśmy doprowadzić do sytuacji wysycenia grupy odbiorców.

Pierwszym krokiem w naszych działaniach było zatem dostarczenie na sklep nowego, wartościowego ruchu. Świetnie sprawdziła się w tej sytuacji kampania z celem “konwersje”, optymalizowana pod dodanie do koszyka w split teście z wyświetleniem zawartości.

To rozwiązanie zaowocowało nie tylko bardzo niskimi kosztami wyświetlenia strony docelowej, ale również przyniosło pierwsze transakcje.

 

Po konfiguracji kampanii skierowanych do ruchu zimnego i pierwszych optymalizacjach, skupiliśmy się na ogromnych grupach remarketingowych. Wiedzieliśmy, że będzie to strzał w 10, a sama kampania zacznie generować ponadprzeciętne wyniki.

 

Zdecydowaliśmy się na uruchomienie kampanii zoptymalizowanej pod kątem zwiększenia sprzedaży, wykorzystując remarketing dynamiczny z udziałem produktów w katalogu zbudowanego na podstawie feedu produktowego Klienta.

 

Dzięki temu odbiorcy, którzy wchodzili w konkretne interakcje z produktami na sklepie, np. wyświetlali je lub dodawali do koszyka, byli przez nie “śledzeni” w obszarze Facebooka i Instagrama.

 

Jest to jeden z najlepszych formatów reklamowych dla e-commerce, ponieważ pomaga dopiąć sprzedaż na ostatnim etapie lejka marketingowego, kiedy klient już zna markę, produkt i jest o krok przed finalizacją zamówienia.

 

W trakcie trwania kampanii reklamowych cały czas optymalizowaliśmy zarówno grupy odbiorców, budżet, jak i kreacje reklamowe. 

 

Biorąc pod uwagę skalowanie budżetu, trzymaliśmy rękę na pulsie, aby nie dopuścić do wybicia zbyt dużej częstotliwości wyświetlania reklamy, co mogłoby przynieść odwrotny efekt.

 

Warto dodać, że Botland wykazuje się bardzo dużą aktywnością w Social Mediach oraz tworzy bardzo dobry jakościowo content. 

 

Naszym kolejnym krokiem była dystrybucja treści na większą skalę przy pomocy kampanii z celem “Aktywność” oraz “Zasięg”, dzięki czemu stopniowo zwiększamy zaangażowanie oraz świadomość marki.

Wyniki kampanii reklamowych

Już od pierwszych dni trwania kampanii, wyniki były znacznie powyżej oczekiwań zarówno naszych, jak i Klienta. 

 

Po stabilizacji parametrów, rozpoczęliśmy proces skalowania, czego efektem było zamknięcie maja z wydatkiem 17 926,70 zł oraz przychodem w wysokości 839 281,82 zł. 

 

Daje nam to łączny ROAS 46,82.

W czerwcu wciąż optymalizowaliśmy kampanie, aby wycisnąć z nich jak najwięcej przychodu. Stworzyliśmy nowe grupy odbiorców, kreacje reklamowe oraz testowaliśmy różne interwały czasowe w obszarze remarketingu.

 

Dodatkowo podzieliliśmy katalog pod kątem marżowości produktów, dzięki czemu mogliśmy skupić się na maksymalizacji zysków, a nie tylko przychodów. 

 

Zaowocowało to przychodem w kwocie 1 015 542,49 zł, przy wydatku 16 546,90 zł. Łączny ROAS to 61,37.

Dzięki temu mogliśmy w lipcu wygenerować przychód na poziomie 1 059 320,71 zł, wydając 15 742,14 zł. 

ROAS = 67,29.

Wypełnij poniższy formularz

Chcesz abyśmy poprowadzili marketing klientów dla Twojego e-commerce?

Odbierz bezpłatną konsultację.