Lejki marketingowe

Zmieniamy kliknięcia w przychód

Czym są lejki marketingowe?

Lejek marketingowy to po prostu… strategia. Ukierunkowana jest na pozyskanie klientów z danej branży. Jego kluczową przewagą nad standardowym procesem reklamowym jest dokładne dostosowanie każdego elementu procesu do celu, który chcemy osiągnąć. 

 

 

Dzięki temu, jesteśmy w stanie z góry planujemy wszystkie działania marketingowe oraz etapy, przez które przechodzi potencjalny klient.

jak to działa

Jakie są etapy lejka marketingowego?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. 

Punktem wyjściowym jest zaprojektowanie etapu TOFU, czyli górę lejka. To miejsce gdzie celem jest zdobycie uwagi potencjalnych klientów. 

Nie ma idealnego rozwiązania. Zawsze dostosowujemy źródła ruchu oraz tematykę do branży i charakterystyki odbiorców. 

 

Najczęściej górę lejka stanowią lead magnety, takie jak e-booki, webinary, szkolenia, teksty blogowe czy też publikacje w obszarze Social Mediów.  

Następnym krokiem jest budowa etapu MOFU czyli środka lejka. Naszym głównym celem jest w tym przypadku utrzymanie uwagi potencjalnego klienta oraz zbudowanie zaufania do naszej firmy. 

 

Główna praca odbywa się tutaj w obszarze remarketingowym, a najpopularniejszymi kanałami komunikacji są maile, blog oraz social media. 

Ostatni etap to BOFU, czyli dół lejka. W tym miejscu kluczem do sukcesu jest zaprojektowanie odpowiedniej komunikacji dla naszego produktu lub usługi. 

 

Naszym celem jest przeprowadzenie potencjalnego klienta ze ścieżki marketingowej, na stricte sprzedażową. 

Etapy wdrożenia lejka

1

Stworzenie buyer persony


Na samym początku przygotowujemy profil buyer persony, czyli klienta docelowego.

Na tej podstawie określamy, jakimi kanałami dotrzemy do grupy odbiorców, jaką komunikację zastosujemy oraz jakie obietnice wartości im złożymy.

2

Projekt etapów lejka i treści


Po ustaleniu grupy odbiorców, przechodzimy do zaprojektowania każdego z etapów ścieżki klienta.

Dostosowujemy strategie w oparciu o kanały w których znajdują się odbiorcy, ich nawyki, oczekiwania, problemy oraz budżet.

3

Przygotowanie zasobów


Po zaprojektowaniu lejka, ustalamy jakich zasobów marketingowych brakuje.

Po ich identyfikacji, produkujemy odpowiednie wideo, wpisy na blogu, treści maili, lead magnety, landing page'e oraz inne brakujące elementy.

4

Wdrożenie działań i optymalizacja


Ostatnim elementem jest uruchomienie reklam. Wlewamy do lejka ruch, który zamienia się w płacących klientów.

Po zebraniu wstępnych wyników, analizujemy rezultaty oraz optymalizujemy działania w celu maksymalizacji efektów.

Odbierz bezpłatny projekt lejka dla Twojej firmy

Sprawdź, jaki mamy pomysł na projekt Twojego lejka marketingowego

Korzyści z inwestowania w lejek marketingowy

01

Uporządkowanie procesu marketingowego

Odpowiednio zaprojektowany i wdrożony lejek jest antidotum na chaos w marketingu Twojej firmy.

Dzięki niemu dokładnie zmierzysz skuteczność swoich działań, zlokalizujesz "wąskie gardła" oraz zwiększysz sprzedaż.

02

Maksymalizacja zwrotów z wydatków reklamowych

Nikt nie lubi przepalać swoich pieniędzy. Dzięki wdrożeniu odpowiedniego lejka, będziesz inwestować budżet tylko w te działania, które faktycznie przynoszą Ci zadowalające efekty.

03

Znaczne uproszczenie procesu sprzedażowego

Przepuszczenie potencjalnego klienta przez lejek marketingowy sprawi, że w momencie decyzji będzie on o wiele bardziej zdecydowany na skorzystanie z Twojej oferty.

Tego typu lead będzie "dogrzany", oznacza to że będzie znał Twój produkt/usługę oraz rozumiał wartość z niej wynikającą.

04

Wzrost świadomości klientów na temat Twojej firmy

Przygotowane przez nas zasoby nie tylko trafią do Twoich potencjalnych klientów, ale też wpłyną na widoczność Twojej strony internetowej, social mediów czy też budowę społeczności w obszarze bazy mailowej.

Masz 15 minut? Porozmawiajmy!

Umów się na konsultację, przygotujemy dla Ciebie projekt lejka dostosowanego do Twojej firmy. 

Co zyskasz współpracując z nami?

Kompleksowy projekt lejka

Przygotujemy oraz wdrożymy rozbudowany projekt lejka marketingowego skrojonego pod Twoją firmę oraz cele biznesowe.

Wsparcie zespołu kreatywnego

Jednym z kluczy do sukcesu jest profesjonalnie przygotowana warstwa wizualna Twojej firmy. 

 

Nasz dział graphic designu zadba o to, aby była ona na najwyższym poziomie.  

Dedykowany performance specialist

Nawet najlepszej jakości content jest bezwartościowy, jeśli nie zobaczą go Twoi potencjalni klienci. 

 

Wywodzimy się z performance marketingu, kampanie płatne są szkieletem naszej firmy. 

Nasze technologiczne
know-how

Wiemy, jakie narzędzia najlepiej sprawdzają się w realizacji konkretnych celów. 

 

Posiadamy doświadczenie w łączeniu funkcjonalności wielu programów do marketing automation, dzięki czemu całość działa jak jedna, wielka i dobrze naoliwiona maszyna. 

Współdzielony panel statystyk LIVE

Lubisz wiedzieć co się dzieje w Twojej firmie? Przygotujemy dla Ciebie współdzielony panel statystyk, który odświeża dane co… 2 minuty! 

Dzięki temu będziesz cały czas na bieżąco i nic Cię nie ominie. 

Regularny kontakt i nowe inicjatywy

Lejki marketingowe działają na pewnego rodzaju automacie, jednak wymagają regularnego doglądania i optymalizacji. 

 

 

Z nami nie zostaniesz sam. Czuwamy nad tym, aby Twój marketing przynosił coraz to lepsze wyniki. 

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy o skutecznym marketingu Twojej firmy

Wypełnij formularz i skorzystaj z darmowej konsultacji, po której przygotujemy dla Ciebie zarys strategii marketingowej.